نقد و بررسی بازی Assassin's Creed III

  نسخه اول بازی با گرافیک انقلابی، داستانی تاریخی و جذاب و ارائه یک گیم پلی جدید و متفاوت نظرات زیادی را به سمت خود جلب کرد. نسخه دوم بازی آغازگر سه گانه حماسی Ezio بود که با پیشرفت های بزرگ و قابل توجه نسبت به نسخه اول، این سری را به یکی از بهترین عناوین ماجراجویی سوم شخص بدل کرد. دو نسخه بعدی نیز هرکدام به شکل های مختلف به عظمت و ارزش های این عنوان افزودند؛ اما با وجود تمامی این پیشرفت ها وقت آن رسیده بود که با یک جهش انقلابی در این سری روبرو شویم؛ Assassin's Creed III همان چیزیست که انتظار آن را داشتیم، عنوانی بزرگ و انقلابی که بخوبی توانسته دین خود را به این سری ادا کند.


تاریخ از نو روایت می شود

پس از اتمام وقایع نسخه Desmond ،Revelations به همراه پدرش و دو دوست قدیمی خود (Rebecca و Shaun) وارد معبدی زیرزمینی در New York می شوند تا به تحقیقات خود ادامه دهند. Desmond تلاش دارد تا با یافتن کلیدی اسرارآمیز و ورود به قسمتی از معبد که دسترسی به آن امکان پذیر نیست، دنیا را از خطر نابودی کامل نجات دهد (اشاره به 21 دسامبر 2012). او برای اینکار بار دیگر وارد Animus شده تا با رهگیری داستان اجدادش به هدف خود دست یابد.

ادامه داستان در سال 1754 و در نقش یک Assassin انگلیسی به نام Haytham Kenway روایت می شود. او پس از بدست آوردن نشانی که به نظر می رسد کلیدی برای گشایش مکانیست که متعلقات و اشیاء ارزشمند نخستین تمدن انسانها در آنجا پنهان شده، راهی آمریکا می شود تا با گرد هم آوردن افراد مورد اطمینان و وفادار، به هدف خود نزدیکتر شود. 

بازی اندکی با کارکتر Haytham پیش می رود و بعد از انجام چندین ماموریت و وقوع اتفاقاتی مهم که زمینه ساز جریانات اصلی بازی نیز هستند، شما بالاخره کنترل Conner Kenway، شخصیت اصلی وعده داده شده این سری را بدست خواهید گرفت و از دوران کودکی اش او را همراهی خواهید کرد. Conner، پسر Haythem نتیجه همان رخدادهاییست که پدرش در قسمت های ابتدایی بازی واردش می شود ...

یکی از بارزترین نکات قوت داستان، شخصیت پردازی کاراکترهای بازی به خصوص شخصیت Connor است. برخلاف Ezio که در ابتدا یک نجیب زاده پولدار و مفرح بود و به تدریج شخصیتش به سیر تکامل رسید، Connor از همان کودکی با سخت ترین شرایط دست و پنجه نرم کرده و سپس در نوجوانی بدون اینکه حق انتخابی داشته باشد خود را تنها ناجی مردم و قبیله اش می یابد. همه اینها باعث شده که Connor شخصیتی جسور، شجاع و تا حدودی کله شق پیدا کند که تنها هدفش نجات مردم قبیله اش و گرفتن انتقام است ...


در یک دوم ابتدایی بازی داستان به بهترین نحو ممکن روایت می شود و بازیکن به خوبی با شخصیت ها و محیط بازی سازگاری پیدا می کند. داستان بازی الهام گرفته از وقایع قرن هجدهم میلادی و روایتگر جریان انقلاب بزرگ آمریکاست. نویسندگان بازی به بهترین شکل توانسته اند شخصیت های خیالی داستان خود را با وقایع سیاسی آمریکا در زمان جنگ مرتبط سازند. در قسمت های مختلف بازی Connor با شخصیت های بزرگی همچون George Washington و Benjamin Franklin ملاقات می کند و نقش بسزایی در کمک به آنها ایفا می کند.

متاسفانه در نیمه پایانی بازی، مشکلات داستان شروع به خودنمایی می کند. برخی از اتفاقات بدون هیچ دلیل و منطقی به وقوع می پیوندند و ماموریت های پایانی بازی از نظر هیجان و اهمیت اصلاً به پای نسخه های قبلی این سری نمی رسد. به شخصه احساس می کنم که کمبود عناصر "درام" و احساسات در داستان بازی موج می زند؛ می شد با افزودن این عناصر در حد لازم به جذابیت داستان بازی بخصوص در قسمت های پایانی افزود. همچنین انتظار می رفت که داستان بازی به مراتب پیچیده تر و درگیرکننده تر باشد.

یکی از موارد جدیدی که در این نسخه به سری Assassin's Creed اضافه شده است، ماموریت های Homestead است که تا حدودی کمبودهای داستان اصلی بازی را جبران می کنند. شما می توانید با کمک به افراد مختلف و نجات جانشان آنها را به دهکده خود دعوت کنید. پس از پیوستن آنها به دهکده، علاوه بر ساختن مواد و وسایل مورد نیاز شما، هرکدام از آنها داستان خودشان را برای بازگویی خواهند داشت. انجام این ماموریت ها جنبه اختیاری دارد اما باعث می شود که داستان بازی از حالت یکنواختی بیرون بیاید. انجام ماموریت های هر شخص باعث می شود که سطح آن شخص یک درجه بالاتر رود و مواد و لوازم بهتری تولید کند. با انجام این ماموریت ها به تدریج جامعه و شهر کوچکی در دل جنگل شکل می گیرد که نمونه کوچکی از جامعه ایست که Connor در اهدافش به دنبال ساخت آن است.

با وجود اینکه داستان در سری Assassin's Creed همیشه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده اما شاخصه ای که این سری را از سایر عناوین هم سبک خود متمایز نموده گیم پلی جذاب و خاص آن بوده است.


همان فرمول موفق همیشگی

در هر یک از عناوین این سری المان های جدیدی به گیم پلی بازی اضافه شده که بسیاری از آنها منجر به تکمیل آن و برخی از آنها که کاربرد و جذابیت زیادی نداشته، به دلیل استقبال کم مخاطبان در نسخه بعدی حذف شده اند. Assassin's Creed III نیز همین شیوه را پیش گرفته و عناصر اضافی و مزاحم نسخه های قبلی مثل دفاع از برج ها یا هدف گرفتن کاراکترها به صورت دستی را حذف نموده و در عوض قابلیت های جدید نظیر شکار کردن و جنگیدن همزمان با دو سلاح مختلف را به بازی افزوده است.

همانند نسخه های قبلی می توانید از در و دیوار هر ساختمانی بالا رفته و به کند و کاو در محیط بپردازید. به علاوه اینکه در این نسخه به دلیل مکان های خاص موجود در بازی، شما قابلیت بالا رفتن از درختان و صخره های سنگی و راه رفتن روی آنها را نیز در اختیار دارید. قابلیت دویدن در محیط به صورت آزادانه و پرش از روی اشیاء مثل گذشته به سرعت و هیجان گیم پلی بازی افزوده است و باعث هرچه روان تر شدن آن می شود. همچنین در این نسخه در برخی مکان ها امکان ورود به خانه های مسکونی و خارج شدن از سمت دیگر آن محیاست که فرار از دست دشمنان را آسانتر می کند. اسب ها همانند نسخه های پیشین در بازی وجود دارند و وسیله خوبی جهت طی نمودن مسافت های طولانی به شمار می روند، در این میان گاهی اوقات بازی دچار باگ شده و اسب ها درون اشیاء گیر می کنند یا از روی مانع های بسیار کوتاه عبور نمی کنند که این قبیل مشکلات در بلند مدت اندکی آزار دهنده می شوند.

یکی از قابلیت های جدیدی که در این نسخه به بازی اضافه شده است امکان استفاده از اسلحه های گرم است. از آنجا که بازی در قرن هجدهم میلادی روایت می شود، نباید انتظار زیادی از این اسلحه ها داشته باشید؛ زمان Reload آنها طولانیست و فقط از فاصله های نزدیک قادر به شلیک با آنها هستید. این اسلحه ها از تنوع خوبی برخوردارند و انواع مختلف آن را می توان از طریق مغازه های موجود در بازی یا انجام برخی از ماموریت های فرعی بدست آورد.


سیستم مبارزات بازی نسبت به نسخه های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته و باعث شده نبردهای بازی جلوه واقع گرایانه تری به خود بگیرند. مبارزات بازی از بخش هایی همچون حمله، دفاع، ضد حمله و شکستن دفاع دشمنان تشکیل شده که باید از هرکدام در موقعیت خاص خود استفاده نمود. مبارزات بیشتر جنبه تاکتیکی پیدا کرده و همانند نسخه های قبلی نمی توان فقط با فشردن سریع دکمه ها مبارزه را به نفع خود تمام کرد. تعداد زیادی کُمبوی جدید مختص هر یک از سلاح های بازی وجود دارد که تنوع آنها هنگام کشتن زنجیره ای گروهی از دشمنان (Kill Streak) به چشم می آید. از قابلیت های جدید دیگر در طول مبارزات امکان استفاده همزمان از دو اسلحه است. شما می توانید با یک دست از شمشیر و با دست دیگر از تپانچه خود استفاده کنید. همچنین امکان استفاده از دشمنان به عنوان سپر دفاعی در مقابل تیرهایی که شلیک می شود، در مبارزات شلوغ نقش بسزایی را ایفا می کند. بمب ها و دارت های سمی نیز از نسخه های قبلی برگشته اند که همگی با عملکرد متفاوت خود از تکراری شدن گیم پلی بازی تا حد زیادی می کاهند.

آنچنان که از نام بازی بر می آید قاعدتاً باید بازی بر پایه و اساس مخفی کاری بنا شده باشد اما این مساله که مخفی کاری در این سری همیشه زیر سایه مبارزات تن به تن بوده است حقیقتی انکار ناپذیر است. امکان کشتن دشمنان به صورت مخفی علاوه بر Hidden Blade با سلاح های دیگر نظیر تبر، شمشیر، خنجر و تیر و کمان نیز محیاست. بوسیله Rope Dartــها که به تازگی به بازی افزوده شده اند می توان دشمنان را از شاخه درختان حلق آویز نمود یا آنها را از روی اسب به پایین کشید. همچنین برای اولین بار مخفی شدن پشت دیوارها و اشیاء یا درون کاروان ها و درشکه های درحال حرکت در این نسخه امکان پذیر شده است.

همانند نسخه های قبلی ماموریت های جانبی فراوانی در سرتاسر بازی وجود دارد که تا مدت ها شما را سرگرم خود خواهند کرد. برخی از این ماموریت ها مثل ماموریت های Homstead، Forontiersman و ماموریت های دریایی حالت داستانی دارند؛ انجام ماموریت های Homestead باعث پیشرفت دهکده و بالا رفتن سطح ساکنان آن می شود که بعدها برای ساختن آیتم های مختلف مورد نیاز است. سایر ماموریت ها نیز به پیدا کردن تعدادی آیتم خاص، نجات افراد مظلوم از دست ستمگران، تحویل نامه و شکار حیواناتی خاص محدود می شوند. انجام این ماموریت ها علاوه بر کاهش تسلط دشمنان بر شهر باعث یافتن دستورالعمل ساخت آیتم هایی ارزشمند نیز می شود.


از قابلیت های جدید و کاربردی این نسخه می توان به امکان ساخت وسایل مورد نظر از مواد اولیه و تبادل یا فروش آنها به بازرگانان از طریق کاروان های تجاری اشاره کرد. با پیدا کردن و گشودن صندوقچه های موجود در بازی، مواد اولیه و دستورالعمل ساخت مواد و وسایل جدید را به دست می آورید، سپس با مراجعه به مکان های مخصوص می توانید مواد مورد نظرتان را ساخته یا خریداری کنید. سپس در قسمت Crafting این امکان به شما داده می شود که با انتخاب مواد خام مورد نظر و شخص سازنده آن، وسیله مورد نظر خود را بسازید. شما از این طریق قادر به ساخت اسلحه های جدید، مهمات، لباس و برخی از اشیاء خاص جهت ارتقای ظاهر دهکده خود هستید. همچنین از این طریق می توان سطح دفاعی و هجومی کشتی جنگی (Aquila)، کاروان های تجاری و ظرفیت مهمات را ارتقاء داد. از طریق سیستم جدید داد و ستد موجود در بازی می توانید کاروان های زمینی و دریایی خود را به همراه مواد اولیه و وسایل مختلف به سمت بازرگانان در سرتاسر بازی روانه کنید، این روش راه خوبی برای کسب درآمد در بازی محسوب می شود اما با توجه به میزان و ارزش بار ارسالی، همیشه این خطر وجود دارد که کاروان مورد دستبرد سارقان قرار گیرد و به مقصد نرسد؛ شما می توانید با انجام ماموریت های مربوط به آزادسازی مردم از دست دشمنان در مناطق مختلف بازی این ریسک را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

تمام تغییراتی که در بالا از آنها صحبت کردیم هرکدام به نحو و اندازه ای در پیشرفت گیم پلی بازی نقش داشته اند اما هیچکدام به اندازه قابلیت های کشتی رانی و شکار به انقلابی شدن بازی کمک نکرده اند. در این نسخه شما در نقش کاپیتان، سُکان کشتی جنگی و افسانه ای Aquila را بدست خواهید گرفت و در دل دریای متلاطم کارائیب و سواحل آمریکا سفر خواهید کرد. گیم پلی این بخش در عین ساده بودن بسیار کاربردی و چالش برانگیز است. شما باید با دستور به موقع به افراد حاضر در عرشه، بادبان ها را برافراشته یا پایین بکشید تا کشتی بتواند در مقابل بادهای سهمگین مقاومت کند و با سخره های سنگی برخورد نکند. اعلام فرمان تیراندازی و دفاع در مقابل حملات کشتی های دشمن نیز بر عهده شماست. شما می توانید با ارتقاء تجهیزات جنگی کشتی، قدرت هجومی و دفاعی آن را بالا ببرید. این بخش از بازی قسمت اندکی از گیم پلی بازی را تشکیل می دهد اما از آنجا که بسیار طبیعی و پویا کار شده به یکی از بهترین و خاص ترین تجربیات بازی برای من بدل شد.


از آنجا که جنگل بخش بزرگی از محیط بازی را به خود اختصاص داده است، وجود حیوانات مختلف و بالطبع قابلیت شکار آنها از ملزومات بازی به شمار می رود. البته این اولین باری نیست که قابلیت شکار در یک عنوان ماجراجویی بکار می رود؛ Red Dead Redemption پیش از این توانست با استفاده بهینه از این سیستم موفقیت بزرگی کسب کند. Assassin's Creed III نیز از گیم پلی مشابه عنوان Rockstar برای شکار بهره می برد.

حیوانات موجود در بازی به دو دسته وحشی و غیر وحشی تقسیم می شوند. خرگوش، سمور آبی، آهو و ... جزء دسته حیوانات غیر وحشی قرار دارند که معمولاً در مواجهه با خطر پا به فرار می گذارند. گرگ ها، خرس ها و گربه های وحشی نیز جزء دسته دیگر حیوانات هستند و به محض مشاهده Connor به او حمله می کنند که طی یک صحنه QTE می توان آن ها را از پای درآورد. راه های مختلفی برای به دام انداختن و کشتن هر حیوان وجود دارد. قرار دادن تله، ریختن طعمه و گاهی اوقات ترکیب این دو در شکار حیوانات به صورت مخفیانه تاثیر زیادی دارد. از همه اینها گذشته، نشان گرفتن یک حیوان از بالای درخت بوسیله تیر و کمان لذت خاص خودش را دارد! پس از کشته شدن هر حیوان می توان با استفاده از خنجر پوست، دندان و سایر متعلقات آن را بسته به نوع حیوان جدا نمود و در مغازه های شهر به فروش گذاشت.

از نظر وسعت و تنوع بخش شکار Assassin's Creed III به پای RDR نمی رسد اما از نظر کیفی و واقع گرایی در سطح قابل قبولی قرار دارد. البته این قسمت از بازی نیز گاهاً با باگ های خود اندکی آزار دهنده می شود. به طور مثال برخی حیوانات درون سنگ ها و اشیای محیط گیر می کنند ولی همچنان به دویدن ادامه می دهند یا در یکی از ماموریت های شکار بازی، پس از کلی پرسه زدن حیوان مزبور در دیواره غار گیر می کند و شما را از انجام ماموریت باز می دارد. انتظار می رود این مشکلات بوسیله آپدیت های جدید بازی به زودی حل شوند.


ایده ایجاد بخش چند نفره در سری Assassin's Creed برای اولین بار در نسخه Brotherhood به اجرا در آمد و با بازخوردهای خوبی از جانب مخاطبان و منتقدان روبرو شد. اینبار نوبت به Assassin's Creed III رسیده تا با پیشرفت های فراوان نسبت به دو نسخه قبلی این بخش را کامل تر و جذاب تر از همیشه به این سری بازگرداند. مُد جدید Wolf Pack به بازیکنان اجازه می دهد تا در یک گروه دو تا چهار نفره گرد هم آیند و به قتل عام NPCــهای متعدد بپردازند. در این کنار هر بازیکن باید با انجام ماموریت های مختلف از اتمام زمان تایمر بازی جلوگیری کند تا بازی همچنان ادامه یابد. با وجود سرگرم کنندگی و هیجان بالای این مُد هنوز هم Assassination بهترین مُد بازیست. همانند نسخه های قبلی هرشخص باید به دنبال کشتن مخفیانه سایر بازیکنان باشد و در عین حال خود را از سایر بازیکنان مخفی نگه دارد. همچنین قابلیت خرید آیتم ها و شخصی سازی های فراوان توسط واحد پول بازی و پول واقعی امکان پذیر است. در کل بخش چند نفره بازی بسیار جذاب و سرگرم کننده است که تاثیر زیادی در بالا رفتن ارزش بازی دارد و همانند اکثر عناوین امروزی صرفاً جهت جذب مخاطب بیشتر و خالی نبودن عریضه در بازی گنجانده نشده است.

چشم نواز و گوش نواز مثل همیشه

برخلاف سری Call of Duty که هرسال نسخه ای جدید از آن عرضه می شود اما از نظر ظاهری و گرافیکی تغییر محسوسی در آن مشاهده نمی شود، سری Assassin's Creed با حفظ روند انتشار سالیانه، همیشه از نظر گرافیکی نسبت به نسخه های قبلی خود پیشرفت قابل توجهی داشته است که این خود نشان از احترام Ubisoft به نظر مخاطبانش دارد.

Assassin's Creed III بر پایه نسخه ارتقاء یافته موتور گرافیکی Anvil با نام AnvilNext ساخته شده است. این موتور گرافیکی دست سازندگان را در خلق یک دنیای بزرگ، زنده، رنگارنگ و سرشار از جزئیات باز گذاشته است. قدم زدن در جنگل های بازی و مشاهده درختان بلند قامت، گیاهان انبوه، حیوانات گوناگون و برگ های درختان که در دست باد جابجا می شوند خود می تواند ساعت ها هر بیننده ای را محو تماشای خود کند. مساله دیگری که حائز اهمیت است نورپردازی فوق العاده بازیست؛ نور از میان درختان، ساختمان ها و اشیاء می گذرد و در پایان روی زمین به زیبایی سایه می افکند. افکت آب در مقایسه با عناوین دیگر بسیار طبیعی و پویا خلق شده است که لذت کشتی سواری در میان دریاهای متلاطم را دو برابر می کند. بافت ها نیز عموماً از کیفیت مطلوبی برخوردارند و حتی با دقت زیاد در بسیاری از آنها، اثری از افت کیفیت دیده نمی شود.


دو شهر بزرگ و تاریخی New York و Boston نیز بر اساس شکل حقیقی خود در قرن هجدهم ساخته شده اند و با قدم زدن در خیابان ها، مشاهده مردم، ارابه ها، سربازان قرمز پوش و حیوانات خانگی انسان ناخواسته به آن دوران سفر می کند. وقتی که در بالاترین نقطه یک ساختمان یا درخت بلند قرار بگیرید تازه متوجه وسعت محیط بازی و Draw Distance چشم نواز آن خواهید شد. همچنین موتور بازی می تواند همزمان میدان جنگی را با بیش از دو هزار سرباز در آن واحد به تصویر بکشد درحالی که این عدد در نسخه های قبلی نهایتاً به دویست نفر می رسید.

طراحی شخصیت های بازی بسیار استادانه و موشکافانه انجام شده، بخصوص شخصیت Connor که مطمئناً طراحی صحیح آن نقش بزرگی در شکل گرفتن شخصیت او در ذهن بازیباز دارد. چهره Connor خود بازگو کننده این مساله است که او یک سرخپوست دو رگه است. لباس او از جزئیات و ریزه کاری های فراوانی بهره می برد که در هنگام حرکت در باد به این سو و آن سو می رود؛ حتی ریشه های کوچکی که به محل قرار گرفتن تیرهای او آویزان هستند به نحوه حرکت باد واکنش نشان می دهند. سلاح های بازی اعم از تیر و کمان، تبر مخصوص، شمشیرها و خنجرها نیز با ظرافت هرچه تمام تر طراحی شده اند. نحوه راه رفتن و عکس العمل های Connor در شرایط مختلف مثل برف و باران نیز به خودی خود قابل توجه است. انیمیشن های بازی نیز نسبت به نسخه های قبلی تغییر قابل توجهی داشته اند و دیگر شاهد لبه های تیز، بافت های بی کیفیت و جزئیات کم در چهره کاراکترها نیستیم. بیش از صد انیمیشن متفاوت نیز برای کمبوهای بازی طراحی شده که مسلماً از یکنواخت شدن مبارزه ها می کاهند.

البته گرافیک بازی خالی از مشکل نیست، گاهاً باگ هایی عجیب و غریب در سرتاسر بازی مشاهده می شود، به عنوان مثال تفنگ یکی از سربازان کشته شده در میان زمین و هوا معلق می شود یا سربازی درون یک درخت گیر می کند و ... . دوربین بازی نیز بعضی اوقات و در هنگام مبارزات به خوبی صحنه نبرد را به تصویر نمی کشد. گاهی اوقات نیز ممکن است جمعیت مردم ناگهان جلوی شما ظاهر شوند. ولی در کل زیبایی ها و نکات قوت بازی آنقدر زیاد هستند که می توان تا حدی از این مشکلات کوچک چشم پوشید.


پس از همکاری Jasper Kyd و Lorne Balfe در ساخت موسیقی نسخه Revelations، سازندگان به شایستگی و استعداد Lorne Balfe اعتماد کرده و مسئولیت ساخت موسیقی این نسخه را به طور کامل بر عهده او گذاشتند. باید گفت که او به خوبی از پس کار خود برآمده و توانسته آبروی سری Assassin's Creed را حفظ کند. البته حال و هوای موسیقی های Balfe با موسیقی های همیشگی Jasper Kyd متفاوت است، اما در عین حال به خوبی با جو بازی سازگاری دارد. می توان گفت موسیقی های این نسخه بیشتر دارای جو حماسی و قابل مقایسه با کارهای Hans Zimmerــه اسطوره ایست. یکی از مواردی که برای من به شخصه خیلی لذت بخش و سرگرم کننده بود گوش دادن به موسیقی های سنتی بود که درون کافه های بازی توسط گروهی از افراد نواخته می شد. این موسیقی ها آنقدر طبیعی و زیبا به بازی اضافه شده اند که انسان از گوش دادن به آنها خسته نمی شود.

از دیگر نکات قوت بازی می توان به صداگزاری بی نظیر محیط و کاراکترهای بازی اشاره کرد. صداگذاران شخصیت های اصلی مثلHaytham ،Charles Lee ،Connor ، Achilles آنقدر کارشان را خوب انجام داده اند که اگر مدت ها بعد صدای آنها را در عناوین دیگر بشنوید ناخودآگاه به یاد شخصیت های این بازی خواهید افتاد. صدای طبیعت نیز به خودی خود حائز اهمیت است؛ شنیدن صدای جریان آب، آوای پرندگان جنگل و زوزه باد در کنار جلوه های گرافیکی عالی بهترین تجربه ممکن از فضای سبز در دل یک بازی کامپیوتری را ارائه می دهد.

در نهایت باید گفت که Assassin's Creed III دقیقاً همان چیزیست که از آن انتظار می رفت؛ عنوانی بزرگ و انقلابی که با نوآوری های خود تجربه جدیدی از این سری محبوب و پرطرفدار به مخاطبانش ارائه می کند و در عین حال اصالت خود را نیز حفظ کرده است. پس اگر از طرفداران قدیمی این سری هستید یا به تازگی با آن آشنا شده اید، توصیه من این است که به هیچ وجه این عنوان بزرگ و ستودنی که از طرف VGA کاندیدای بهترین بازی سال نیز شده است را از دست ندهید.


امتیازات:
 
گیم پلی: 8 
گرافیک: 8 
نوآوری: 9 
صداگذاری: 10 
جذابیت: 9 
امتیاز کل: 8.7

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط a.roonama

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 17620
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

كد ماوس